Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek De Dokkumer Wâlden

Actualiteiten

Herhaalservice

Alphega nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de actuele promoties en het laatste nieuws per e-mail.

Lees meer
Winterse ongemakken P6-2024

Winterse ongemakken

Tijdens de wintermaanden neemt het risico op een griep of verkoudheid toe. De kortere dagen en dalende temperatuur vergen mee...

Lees meer
Stralend de winter door P6-2024

Stralend de winter door

Door de winterkou droogt de huid sneller uit. Goed en op tijd insmeren is daarom belangrijk. Gebruik dan een crème, serum of ...

Lees meer
Farmacogenetische test campagnebeeld 2

Farmacogenetische test

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Stoppen met roken - dame

Stoppen met roken

Op Nieuwjaarsdag maken we goede voornemens, zoals stoppen met roken. Maar bent u er nu klaar voor?

Lees meer

Adres

Mûnewei 27
9104CX  DAMWÂLD
AGB code apotheek: 02008133

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
    • -
  • Dinsdag
    • -
    • -
  • Woensdag
    • -
    • -
  • Donderdag
    • -
    • -
  • Vrijdag
    • -
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten

Op dinsdag 24 december en dinsdag 31 december is de apotheek open tot 16.00 uur. Voor spoed zijn we nog bereikbaar tot 18.00 uur. Met Kerst (25 en 26 dec) en nieuwsjaarsdag (1 jan) is de apotheek gesloten. U kunt dan terecht bij spoedapotheek Dokkum eo.

Apothekers

May Rozendal-Pouw (BIG-nr. 89047621717)
Sandra de Vries (BIG-nr. 89048975517)

Tijdens de officiele feestdagen is de apotheek gesloten.

Buiten onze openingstijden kunt u voor spoedgevallen terecht bij SpoedApotheek Dokkum en Omstreken.

SpoedApotheek Dokkum eo,

Birdaarderstraatweg 78, Dokkum (bij het ziekenhuis).

Tel: 0519-728184

De SpoedApotheek is uitsluitend bedoeld voor spoedrecepten, dus voor recepten die kort van tevoren door een arts zijn voorgeschreven.

 

Klik www.spoedapotheek.nl voor meer informatie.

 

Privacyverklaring van Alphega apotheek de Dokkumer Walden:

Algemene voorwaarden van Alphega apotheek de Dokkumer Walden:

Herhaalmedicatie: 

Wat u de ene werkdag voor 10 uur ’s ochtends bestelt,  is 2 werkdagen later na 13.00 uur klaar in de apotheek.  

 

Herhaalrecepten moet u aanvragen bij uw huisarts. Hoe dat zit, kunt u navragen bij de artsenpraktijk. 

 

Soms krijgt u een papieren herhaalrecept mee bij de dokter of bij de apotheek. Doe deze in de receptenbus in de hal voorin de apotheek. 

 

Bewoners van Ny Tjaerda kunnen lege verpakkingen in de receptenbus in de centrale hal van Ny Tjaerda doen. Houd rekening met een levertijd van 2 a 3 werkdagen. 

 

In Driesum kunt u de lege verpakking brengen naar de receptenbus op Singel 8. Wat u op vrijdag voor 10.30 uur erin doet, ligt woensdag klaar in de apotheek. Voor bezorgen, zet een ´B´ op de verpakking.  

 

Servilocker: 

U kunt zich aanmelden voor onze berichtenservice of Servilocker. U krijgt dan bericht wanneer uw medicatie klaarstaat. De Servilocker is een afhaalkast waar u 24 uur per dag zelf uw medicijnen uit kunt halen met een afhaalcode.

Vraag ernaar in de apotheek of bel ons om u hiervoor op te geven.

 

Geneesmiddelen bezorgen: 

Dit kan op maandag tot en met vrijdag. Bezorgen is in principe alleen bedoeld voor degenen die niet zelf naar de apotheek kunnen komen. U kunt aangeven bij het bestellen of iets bezorgd moet worden. Herhaalmedicatie wordt 2 werkdagen na bestellen bezorgd. 

 

Onze dienstverlening 

Er is in de apotheek een aparte informatieruimte aanwezig, waar u in alle rust met een van onze medewerkers kunt praten. Meer informatie over de services die we bieden kunt u vinden verderop op onze website. 

 

Controle: 

Als u geneesmiddelen moet gebruiken, controleert de apotheek een aantal zaken. Deze controle is erg belangrijk..  

Om deze controle zo goed mogelijk te laten verlopen, kunt u ons behulpzaam zijn. Wanneer u overgevoelig bent voor bepaalde geneesmiddelen of een bepaalde ziekte heeft, kunt u dit melden in de apotheek. Ook wanneer u zwanger bent of borstvoeding geeft kan dit belangrijke informatie voor ons zijn.  

 

Computerkoppeling andere zorgverleners: 

Alphega-Apotheek de Dokkumer Wâlden is via de computer gekoppeld met Alphega-Apotheek de Dorpsacker in de Westereen.  

Met de artsen in de omgeving is er een beveiligde computerkoppeling.  

Vanuit de artsenpraktijk worden elektronisch recepten naar de apotheek gestuurd. Informatie over geleverde medicijnen wordt vanuit de apotheek naar de arts gestuurd. 

 

Oude geneesmiddelen. 

Hebt u geneesmiddelen thuis die u niet meer gebruikt of die over datum zijn, breng deze dan naar de apotheek. Hiervoor staat een retourbox voorin de apotheek. Voor gebruikte naalden kunt u bij de apotheek een speciale naaldencontainer ophalen en inleveren. Als u via ons de naalden krijgt, is dat gratis. Als u via een andere leverancier uw naalden geleverd krijgt, vragen wij een bijdrage van 5 euro. Oude batterijen en kwikthermometers horen bij het klein chemisch afval, deze kunt u bij de apotheek niet inleveren. 

 

Uitschrijven: 

Als u gaat verhuizen of om een andere reden een andere apotheek als uw vaste apotheek kiest, geef dit dan door in onze apotheek. 

 

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Online consult

    Bent u aan huis gebonden en heeft u behoefte aan een adviesgesprek?

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Farmacogenetische test

    Uw DNA, uw medicijnen

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Waarom krijg ik een ander merk medicijn mee?

Waarom krijgt u soms van uw apotheek een ander merk medicijn mee dan het merk dat u normaliter ontvangt? Dit kan de volgende redenen hebben:

  • Uw medicijn is (tijdelijk) niet meer leverbaar door een medicijntekort.
  • Uw medicijn wordt niet (meer) vergoed vanwege het voorkeursbeleid dat uw zorgverzekeraar hanteert.

 

Dezelfde werking en kwaliteit

Een bepaald medicijn kan door meerdere fabrikanten worden geproduceerd en onder verschillende merknamen worden uitgebracht. Ondanks eventuele zichtbare verschillen bevat elke variant altijd dezelfde werkzame stoffen en voldoet aan dezelfde strenge Europese kwaliteitseisen.

 

Voorkeursbeleid per zorgverzekeraar

Uit deze varianten kiest uw zorgverzekeraar de beste optie, vaak voor de voordeligste prijs. Alleen dit voorkeursmedicijn wordt dan door uw zorgverzekeraar vergoed. Dit noemen we het preferentie- of voorkeursbeleid. Op de website van uw zorgverzekeraar kunt u hun voorkeursbeleid inzien.
 

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

apotheek@quasir.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.