Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek Schoterpoort

Actualiteiten

Herhaalservice

Alphega nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de actuele promoties en het laatste nieuws per e-mail.

Lees meer
Lente in de lucht

Lente in de lucht

In het voorjaar komt al het groen weer tot bloei. Prachtig, maar niet voor hooikoortspatiënten. Door de pollen in de lucht ra...

Lees meer
Onderschat de voorjaarszon niet

Onderschat de voorjaarszon niet

Het voorjaar is aangebroken, het kwik stijgt, we gaan weer naar buiten. Dat is niet voor niets: De zon zorgt namelijk voor de...

Lees meer
Farmacogenetische test campagnebeeld 2

Farmacogenetische test

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer

Adres

Burgemeester Falkenaweg 204
8443DH  HEERENVEEN
AGB code apotheek: 02009851

Telefoon

Fax

0513646944

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Mevrouw drs. F. van Weissenbruch, BIG-nummer 49032189417
Mevrouw drs. B. Kwant, BIG-nummer 49931811417

Gebruikt u medicijnen regelmatig en voor een langere tijd? Dan kunt u gebruik maken van onze herhaalservice. Een keer per 3 maanden leggen we dan uw medicatie voor u klaar.

Wij werken met de website MijnGezondheid.net ( www.mijngezondheid.net). Hier kunt u uw medicijnen en uw dossier bekijken en medicijnen opnieuw bestellen. U logt in met DigiD.

 
Er is ook een app, MedGemak. Deze werkt ook met DigiD. Dit zorgt ervoor dat uw gegevens veilig zijn en dat alles volgens de privacyregels gaat. In de app of op de website kunt u uw dossier bekijken, een medicatiepaspoort afdrukken, medicijnen opnieuw bestellen en vragen stellen aan de apotheek (e-consult).

 

Een voordeel van MijnGezondheid.net is dat de huisartsen in Heerenveen deze website ook gebruiken. U kunt bij uw huisarts afspraken maken, uitslagen van onderzoeken bekijken en vragen stellen (e-consult).

MijnGezondheid.net

Heeft u dringend medicijnen nodig of vragen met spoed over medicijnen en kan het niet wachten tot de apotheek weer open is? Dan kunt u naar de Dienstapotheek Heerenveen.

 

De Dienstapotheek Heerenveen is in: Apotheek de Tjonger, Ziekenhuis Tjongerschans, Thialfweg 44, Heerenveen.

Telefoon: 0513-685460

 

De Dienstapotheek is ’s avonds open van 18.00 uur tot 22.30 uur. In het weekend en op feestdagen is de apotheek open van 8.30 uur tot 23.00 uur.

Medicijnkluis

Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Wilt u gebruik maken van deze service? Meld u dan aan bij de apotheek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Farmacogenetische test

    Uw DNA, uw medicijnen

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

apotheek@quasir.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.