Welkom bij
Apotheek de Betuwe - Locatie Beesd
-
-
Adres
Voorstraat 31AGB code apotheek: 02009901
4153AH BEESDTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
- -
-
Dinsdag
- -
- -
-
Woensdag
- -
- -
-
Donderdag
- -
- -
-
Vrijdag
- -
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Telefonisch bereikbaar van 10:30 - 12:00 / 15.00 - 17.30
Wij zijn gesloten op Nieuwjaarsdag, Hemelvaartsdag, 1e/2e Paasdag, 1e/2e Pinksterdag en 1e/2e Kerstdag.
Buiten openingstijden kunt terecht bij Regioapotheek Rivierenland:
President Kennedylaan 1d, 4002WP Tiel
(0900) 600 66 66
website RegioapotheekApothekers
Mevr. A.E. Campagne (BIG-nr: 19057694417)Mevr. S. Walraven (BIG-nr: 89921015917)Mevr. W.W.T. van Sterkenburg (BIG-nr: 59929992217)Dhr. C.J.A. van de Cappelle (BIG-nr: 09925811017)Mevr. M.R. Overbeeke (BIG-nr: 49922107217)Mevr. H. Fan (BIG-nr: 49932172717)Onze apotheek werkt samen met Apotheek de Betuwe - Locatie De Pluk , Apotheek de Betuwe - Locatie Centrum
-
-
-
Voor het aanvragen van uw herhaalrecept, actuele medicatieoverzicht of uitleg over de bijsluiter hoeft u de deur niet meer uit. U beheert en regelt uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. U heeft 24 uur per dag inzicht in uw medicatie en bestelt deze direct via uw eigen smartphone. De Alphega app is eenvoudig in het gebruik en beveiligd om uw gegevens te beschermen.
Download de app
De Alphega app is te downloaden in de App store en de Google Play Store. Om uw gegevens en privacy te beschermen moet u zich eenmalig registreren. De volgende keer dat u de app gebruikt kunt u inloggen met uw persoonlijke toegangscode, vingerafdruk of via Face ID.
Zoekt u gemak bij het regelen van uw chronische medicatie?
Vergeet u af en toe op tijd een nieuw herhaalrecept aan te vragen bij uw huisarts?
Zou u uw medicatie op die momenten willen afhalen dat het u uitkomt?
Dan is onze Herhaal- en Afhaalservice iets voor u!
Inmiddels maken bijna 5000 klanten naar grote tevredenheid gebruik van onze HerhaalService. Hierbij nemen we u alle zorg rondom het op tijd aanvragen van uw herhaalmedicatie uit handen.
U krijgt een e-mail als we uw medicijnen weer klaar gaan maken en uiteraard ook een e-mail wanneer u het kunt komen afhalen.
In Geldermalsen staat op locatie De Pluk een 24/7 afhaallocker waar u gratis gebruik van kunt maken als klant van de HerhaalService. In Beesd hebben we ook een afhaallocker staan; die is dagelijks bereikbaar tussen 8.30 en 20.30.
In het geval dat uw medicijnen niet in de locker kunnen, kunt u uw medicijnen snel en gemakkelijk afhalen bij de kassa. Ook hiervoor krijgt u dan een e-mail.
Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u een e-mail te sturen naar info@apotheekdebetuwe.nl. Dan sturen we u een aanmeldformulier toe.
Digitaal medicatie dossier
Uw medicatie overzicht online beschikbaar via mijnalphega-apotheek
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicijnen online in te zien. Hiervoor kunt u gebruik maken van de dienst mijnalphega-apotheek.
Met behulp van mijnalphega-apotheek heeft u 24 / 7 toegang tot uw medicatie gegevens en kunt u makkelijke overzichten uit printen als u bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet of op vakantie gaat.
Sommige medicijnen kunnen ook via mijnalphega-apotheek besteld worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor medicatie die u af en toe gebruikt. Met een aantal huisartsen zijn hierover afspraken gemaakt. Als u echter alleen gemakt zoekt bij het bestellen van chronische medicatie kunt u gebruik maken van onze HerhaalService (zie hierboven).
-
-
Heeft u direct geneesmiddelen nodig? Komt u tijdens onze openingstijden dan gerust gelijk naar de apotheek.
Buiten openingstijden kunt u terecht bij de
Regioapotheek Rivierenland
President Kennedylaan 1d
4002 WP Tiel
Tel. (0900) 600 66 66.
Klik hier voor de website van de Regioapotheek Rivierenland.
-
-
Visie
Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.
De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.
We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.
Medicatiebewaking
Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.
Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.
Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.
Proeftijd voor geneesmiddelen
Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft. Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.
Uw geneesmiddelen in een andere verpakking
Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.
Uw privacy
De balie van de Alphega apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.
In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.
Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, onze medewerkers, uw arts en uzelf.
Zorgverzekering
Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.
Adres- en verzekeringsgegevens
Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.
Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.
Oude geneesmiddelen
Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. U kunt geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt kosteloos naar de AVRI brengen. Zij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.
Tarieven 2024
Voor dienstverlening die niet uw zorgverzekeraar wordt vergoed of voor extra diensten die we aanbieden, hebben we voor 2024 de tarieven weer vastgesteld. U kunt de prijslijst hier vinden:
De mediabron waarnaar verwezen wordt ontbreekt en moet opnieuw ingevoegd worden.Wat te doen bij een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat klanten niet of minder tevreden zijn. Neem in dat geval bij voorkeur contact op met de locatie waar u uw medicijnen heeft gehaald om samen tot een oplossing te komen. Of mail naar info@apotheekdebetuwe.nl voor ondersteuning. Wij registreren alle klachten, fouten en opmerkingen en bekijken wat de oorzaak is van een fout en/of klacht. Daarna zoeken we een structurele oplossing om ervoor te zorgen dat de klacht niet meer voorkomt. Dit komt in ons kwaliteitszorgsysteem.
Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling. Alphega apotheek De Betuwe is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie. De contactgegevens zijn:
Geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
T 088 02 29 181
E info@skge.nl
www.skge.nlVoor geschillenbemiddeling kun je mailen naar apotheek@quasir.nl
Bellen kan ook. Tel. (06) 22 92 16 49Lees hier de folder Uw Rechten en Plichten of lees de algemene folder van Alphega apotheek.
DocumentDocumentKlik hier voor de algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden.
Document -
-
Webshop
U kunt nu ook zelfzorgmiddelen via onze webshop kopen. Elke twee maanden passen we hem aan met onze acties. Daarnaast hebben we ook een aantal standaard producten zoals paracetamol, neusspray en mondmaskers. Wilt u iets anders bestellen, dan kunt u dat via het contactformulier van de webshop bij ons aanvragen.
Gezondheids-APK
We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lichaam zijn veel klachten te voorkomen, maar waar moet u nu op letten? Geen enkel mens is hetzelfde dus welke informatie en adviezen zijn voor u van toepassing?
Meten is weten
De Gezondheids-APK van Alphega apotheek helpt u hierbij. Door het meten van uw bloedglucose, cholesterol, bloeddruk en BMI krijgt u inzicht in uw gezondheid. Op basis van de gemeten resultaten krijgt u adviezen over eventuele vervolgstappen en tips over aanpassingen die u kunt doen in bijvoorbeeld uw leefstijl. De prijs van de APK is €39,95. Stuur een mail naar info@apotheekdebetuwe.nl om een afspraak te maken.
Bezorgservice
Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuisbezorgd worden.
Aparte spreekkamer
Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.
Vragen
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.
U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ’contact’ in het menu.
Informatie
Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.
-
Inloopspreekuur
Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Adviesgesprek astma & COPD
Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.
Diabeteszorg
Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Gezondheids-APK
We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Incontinentiezorg
Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.
Medirol®
Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.
Ramadan en medicijngebruik
U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.
Reizigersadvies
Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.
Stoppen met roken
Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.
Alphega app
Inzicht in uw medicijnen via uw mobiel
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-