Welkom bij
Apotheek Hillegersberg
-
-
Adres
Minervaplein 2aAGB code apotheek: 02008913
3054 SK ROTTERDAMTelefoon
Fax
010-4225020E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
-
Dinsdag
- -
-
Woensdag
- -
-
Donderdag
- -
-
Vrijdag
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Apothekers
Mevr. Y. Nusse, MSc - BIG 69918181317Mevr. S.M. Appelman, MSc - BIG 19928220217Mevr. Drs. K.M. van de Graaff - BIG 79066214717 -
-
-
Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.
Account aanvragen
Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.
Inloggen
Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.
Klik op de onderstaande button om in te loggen.
Meer weten?
Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.
Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.
Account aanvragen
Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.Inloggen
Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.Meer weten?
Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.MedGemak
U kunt ook gebruik maken van MedGemak, de mobiele applicatie van MijnGezondheid.net, voor het bestellen van uw herhaalmedicatie.
MedGemak is dé app om u te helpen bij het optimaal gebruik van uw medicatie. Zo heeft u via uw smartphone 24/7 inzicht in uw medicatie en bestelt u deze direct online. U hoeft niet meer bang te zijn dat u uw medicatie vergeet. Met de handige inneemwekker stelt u eenvoudig in wanneer het tijd is om uw medicatie in te nemen. Hoe gemakkelijk is dat?
Uw privacy staat voorop
Om ervoor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn, koppelt u eenmalig via uw DigiD en het patiëntenportaal MijnGezondheid.net uw account aan de app.Daarna logt u telkens in de app in met een 5-cijferige code. Zo simpel is het! Interesse? Informeer bij één van onze medewerkers naar de mogelijkheden.
Lees hier meer over het gebruik van MedGemak.
Download de MedGemak-app gratis in de App-Store of Google Play-Store.
Herhaalrecepten bestellen kan ook door het contactformulier in te vullen.
-
-
Voor spoedrecepten buiten onze openingstijden kunt u terecht bij
Dienstapotheek Noord
Kleiweg 500
3045PM Rotterdam
Telefoon: 010 461 78 78
Maandag t/m vrijdag: 17:30 tot 8:00 uur de volgende morgen
Weekend en feestdagen: van 8:00 tot 8:00 uur (24 uur per dag) -
-
-
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Adviesgesprek astma & COPD
Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.
Bezorgservice
Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.
Diabeteszorg
Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Gezondheids-APK
We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?
Spreekkamer
Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Incontinentiezorg
Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.
Medicijnkluis
Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Medirol®
Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.
Online consult
Bent u aan huis gebonden en heeft u behoefte aan een adviesgesprek?
Ramadan en medicijngebruik
U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.
Stoppen met roken
Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.
Inloopspreekuur
Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.
Kijksluiter
De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video
Polyfarmaciegesprek
Dé gelegenheid om al uw vragen over uw medicatie te kunnen stellen.
Chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Machtiging medicatie ophalen
Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, laat uw medicijnen dan ophalen.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Waarom krijg ik een ander merk medicijn mee?
Waarom krijgt u soms van uw apotheek een ander merk medicijn mee dan het merk dat u normaliter ontvangt? Dit kan de volgende redenen hebben:
- Uw medicijn is (tijdelijk) niet meer leverbaar door een medicijntekort.
- Uw medicijn wordt niet (meer) vergoed vanwege het voorkeursbeleid dat uw zorgverzekeraar hanteert.
Dezelfde werking en kwaliteit
Een bepaald medicijn kan door meerdere fabrikanten worden geproduceerd en onder verschillende merknamen worden uitgebracht. Ondanks eventuele zichtbare verschillen bevat elke variant altijd dezelfde werkzame stoffen en voldoet aan dezelfde strenge Europese kwaliteitseisen.
Voorkeursbeleid per zorgverzekeraar
Uit deze varianten kiest uw zorgverzekeraar de beste optie, vaak voor de voordeligste prijs. Alleen dit voorkeursmedicijn wordt dan door uw zorgverzekeraar vergoed. Dit noemen we het preferentie- of voorkeursbeleid. Op de website van uw zorgverzekeraar kunt u hun voorkeursbeleid inzien.
Ons retourbeleid
- Geneesmiddelen en handverkoopmedicatie die de apotheek uit zijn geweest kunt u niet retourneren. We nemen deze geneesmiddelen alleen aan om ze veilig te vernietigen.
- Overige artikelen kunnen dezelfde dag, mits ongeopend, in de onbeschadigde, originele verpakking, in originele staat en met de originele kassabon worden geretourneerd.
- Speciaal voor u bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-