Welkom bij
Test Apotheek
-
-
Adres
Adres 1AGB code apotheek: 02345678
1234 PC PLAATSTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
-
Dinsdag
- -
-
Woensdag
- -
-
Donderdag
- -
-
Vrijdag
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Apothekers
-
-
-
Voor het aanvragen van uw herhaalrecept, actuele medicatieoverzicht of uitleg over de bijsluiter hoeft u de deur niet meer uit. U beheert en regelt uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. U heeft 24 uur per dag inzicht in uw medicatie en bestelt deze direct via uw eigen smartphone. De Alphega app is eenvoudig in het gebruik en beveiligd om uw gegevens te beschermen.
Download de app
De Alphega app is te downloaden in de App store en de Google Play Store. Om uw gegevens en privacy te beschermen moet u zich eenmalig registreren. De volgende keer dat u de app gebruikt kunt u inloggen met uw persoonlijke toegangscode, vingerafdruk of via Face ID.
-
-
Onze werkwijze
Uw medicatie is belangrijk. Het merendeel van de geneesmiddelen is alleen via de apotheek verkrijgbaar. Dat is niet zonder reden. De apotheek controleert en stelt uw recept met zorg samen. Het is van belang dat u het juiste geneesmiddel, in de juiste dosering en hoeveelheid meekrijgt, voorzien van gedegen advies en uitleg over het gebruik. Daar nemen wij desgewenst met elk van onze patiënten de tijd voor. Om u en onze andere patiënten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen we u om onze huisregels in acht te nemen.
We houden rekening met elkaar
- Parkeer uw auto of fiets zonder de toegang van de apotheek te versperren.
- Huisdieren zijn in de apotheek niet toegestaan vanwege mogelijke allergieklachten van andere patiënten. Voor hulphonden maken wij een uitzondering.
- Roken, vapen, eten en drinken is niet toegestaan in de apotheek.
- Om onze patiënten aan de balie goed en verstaanbaar te woord te kunnen staan, verzoeken we u om uw mobiel niet in de apotheek te gebruiken. Moet u toch bellen, loop dan even naar buiten.
- Medische informatie is vertrouwelijk. Om de privacy van onze patiënten en medewerkers te beschermen is het niet toegestaan om beeld- en/of geluidsopnamen te maken in de apotheek.
- Sommige van onze patiënten hebben een handicap en/of zijn slecht ter been. Zij krijgen in onze apotheek met voorrang een zitplaats.
-
-
Vragen
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.
U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Informatie
Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden. Ook voor andere informatie over medicijnen of gezondheid bent u altijd welkom, ook als u geen recept heeft.
-
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Bezorgservice
Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.
Kijksluiter
De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video
Adviesgesprek astma & COPD
Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.
Spreekkamer
Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Medirol®
Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.
Ramadan en medicijngebruik
U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.
Alphega app
Inzicht in uw medicijnen via uw mobiel
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Waarom krijg ik een ander merk medicijn mee?
Waarom krijgt u soms van uw apotheek een ander merk medicijn mee dan het merk dat u normaliter ontvangt? Dit kan de volgende redenen hebben:
- Uw medicijn is (tijdelijk) niet meer leverbaar door een medicijntekort.
- Uw medicijn wordt niet (meer) vergoed vanwege het voorkeursbeleid dat uw zorgverzekeraar hanteert.
Dezelfde werking en kwaliteit
Een bepaald medicijn kan door meerdere fabrikanten worden geproduceerd en onder verschillende merknamen worden uitgebracht. Ondanks eventuele zichtbare verschillen bevat elke variant altijd dezelfde werkzame stoffen en voldoet aan dezelfde strenge Europese kwaliteitseisen.
Voorkeursbeleid per zorgverzekeraar
Uit deze varianten kiest uw zorgverzekeraar de beste optie, vaak voor de voordeligste prijs. Alleen dit voorkeursmedicijn wordt dan door uw zorgverzekeraar vergoed. Dit noemen we het preferentie- of voorkeursbeleid. Op de website van uw zorgverzekeraar kunt u hun voorkeursbeleid inzien.
Ons retourbeleid
- Geneesmiddelen en handverkoopmedicatie die de apotheek uit zijn geweest kunt u niet retourneren. We nemen deze geneesmiddelen alleen aan om ze veilig te vernietigen.
- Overige artikelen kunnen binnen 8 dagen, mits ongeopend, in de onbeschadigde, originele verpakking, in originele staat en met de originele kassabon worden geretourneerd.
- Speciaal voor u bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-