Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek Eerbeek

Actualiteiten

Herhaalservice

Alphega nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de actuele promoties en het laatste nieuws per e-mail.

Lees meer
Alphega app

Alphega app

Beheer en regel uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. 

Lees meer
Winterse ongemakken P6-2024

Winterse ongemakken

Tijdens de wintermaanden neemt het risico op een griep of verkoudheid toe. De kortere dagen en dalende temperatuur vergen mee...

Lees meer
Stralend de winter door P6-2024

Stralend de winter door

Door de winterkou droogt de huid sneller uit. Goed en op tijd insmeren is daarom belangrijk. Gebruik dan een crème, serum of ...

Lees meer
Farmacogenetische test campagnebeeld 2

Farmacogenetische test

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Stoppen met roken - dame

Stoppen met roken

Op Nieuwjaarsdag maken we goede voornemens, zoals stoppen met roken. Maar bent u er nu klaar voor?

Lees meer

Adres

Oranje Nassauplein 28
6961CJ  EERBEEK
AGB code apotheek: 02008381

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Op dinsdag 24 december en dinsdag 31 december is de apotheek om 16 uur gesloten.

Woensdag 25 december, donderdag 26 december en woensdag 1 januari is de apotheek gesloten.

Apothekers

Drs M. Beekhuijzen-Elbers, BIG 69056760517
Drs R.T. Nijenhuis-Boomsma, BIG 89059179217

Voor het aanvragen van uw herhaalrecept, actuele medicatieoverzicht of uitleg over de bijsluiter hoeft u de deur niet meer uit. U beheert en regelt uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. U heeft 24 uur per dag inzicht in uw medicatie en bestelt deze direct via uw eigen smartphone. De Alphega app is eenvoudig in het gebruik en beveiligd om uw gegevens te beschermen.

 

Download de app

De Alphega app is te downloaden in de App store en de Google Play Store. Om uw gegevens en privacy te beschermen moet u zich eenmalig registreren. De volgende keer dat u de app gebruikt kunt u inloggen met uw persoonlijke toegangscode, vingerafdruk of via Face ID.

Herhaalservice 
Bent u patiënt bij huisartsenpraktijk Loenen, Broekhuis of Maas? Dan kunt u gebruik maken van onze herhaalservice! Wij zetten dan iedere 3 maanden automatisch uw herhaalmedicatie voor u klaar. U kunt zelf aangeven of u gebeld wilt worden of dat u een email van ons wilt ontvangen als het voor u klaar staat. U kunt zich hiervoor aanmelden door het aanmeldformulier in te vullen in de apotheek of bij uw huisartsenpraktijk. 

Herhaalrecepten
1. Als u een herhaalrecept in huis heeft, kunt u deze bij ons in de receptenbus inleveren. Dit is een rode melkbus die in de
    hal van de apotheek staat. Het recept staat dan 2 werkdagen later voor u klaar.
2. U mag het herhaalrecept ook telefonisch aan ons doorgeven.
3. Of u gebruikt het contactformulier op onze apotheekpagina een vult hier de informatie van uw herhaalrecept op in.

Apeldoornse Dienst Apotheek 

Heeft u door de week na 17.30 uur of in het weekend een recept ontvangen van uw arts en u heeft met spoed geneesmiddelen nodig? Dan kunt u de medicijnen ophalen bij de Apeldoornse Dienst Apotheek. Deze is gevestigd in de hal van het Gelre Ziekenhuis; bereikbaar via de hoofdingang.

 

Albert Schweitzerlaan 31

7334 DZ Apeldoorn

Tel: 055-5811840

 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 17.30-24.00u

Zaterdag, zondag en feestdagen van 08.00-24.00u

 

Tussen 24.00-08.00u kunt u voor spoedrecepten bellen met telefoonnummer 055-3605157.

 

Neem altijd uw geldige verzekeringspapieren (pasjes) en pinpas/contant geld mee!

Huisregels

Om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen hebben wij huisregels opgesteld. Deze hebben als doel om voor zowel de cliënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en te houden.

Visie

Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.

De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.

We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft. Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Uw privacy

Iedere Alphega-apotheek heeft een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

U kunt nu via contractzoeker.apotheek.nl controleren of de apotheek een contract heeft afgesloten met uw zorgverzekeraar. Deze informatie kunt u gebruiken bij het kiezen van een zorgverzekering. Het kan voorkomen dat de apotheek geen afspraken heeft gemaakt met uw zorgverzekeraar. U kunt vaak wel voor uw medicijnen bij deze apotheek terecht, maar dan krijgt u uw medicijnen en zorg misschien niet volledig vergoed. Dat hangt af van uw zorgverzekering. Daarom kan het soms zinvol zijn om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. U kunt elk jaar tot 31 december uw zorgverzekering opzeggen. Tot 31 januari kunt u een nieuwe afsluiten.

Adreswijzigingen

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.

Huisregels apotheek Eerbeek

Met deze huisregels wil de apotheek ongelukken, incidenten en verwarring voorkomen. Het heeft als doel om voor zowel de cliënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en te houden.

 

Normen en waarden
Cliënten gedragen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-) normen en waarden. Hiermee bedoelen wij o.a.:

  • Laat een ander in zijn waarde, ook al verschilt men van mening.
  • Geef elkaar de ruimte voor een privé gesprek.
  • Blijf van andermans eigendommen af.
  • Beschadig niets en niemand.

 

Bellen
Mobiel bellen is alleen toegestaan indien dit voor u noodzakelijk is. Gelieve zo veel mogelijk buiten de wachtruimte te bellen. Bellende klanten worden echter niet geholpen.

 

Minder valide
Wanneer het druk is in de apotheek is het een goed gebruik dat minder valide cliënten met voorrang een zitplaats krijgen. 

 

Parkeren
Parkeer uw fiets niet voor de deur of voor de afhaalautomaat. Parkeer uw auto in de hiervoor bestemde parkeervakken. Zo kan iedereen ongestoord zijn weg vervolgen.

 

Meenemen folders
Folders en informatiemateriaal in de wachtruimte kunt u gratis meenemen. Daarentegen is dat van de overige lectuur op de leestafel niet de bedoeling. 

 

Calamiteiten
In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.

 

Roken
Roken is niet toegestaan in de apotheek. Dit geldt ook voor de e-sigaret.

 

Honden
Honden zijn niet toegestaan, vanwege mogelijke allergie klachten van andere apotheekbezoekers. Echter een hulphond uiteraard wel.

 

Aanstootgevend gedrag
De apotheek behoudt zich het recht om personen die aanstootgevend gedrag vertonen, te verzoeken het pand te verlaten. Kortom wij accepteren geen agressie, geweld en intimidatie in de apotheek. Hiervan wordt aangifte gedaan bij de politie. In alle gevallen worden gemaakte kosten verhaald op de overtreder.

 

Diefstal en vandalisme
Bij diefstal en vandalisme wordt er aangifte gedaan bij de politie. Daarnaast wordt de pleger van het misdrijf aan de politie overgedragen. Vervolgens verhalen wij in alle gevallen de kosten op de pleger. Daardoor is de apotheek niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen van cliënten.

 

Filmen, fotografie
U mag onze medewerkers van de apotheek en andere aanwezigen niet ongevraagd filmen of fotograferen. Het maken van geluidsopnamen en het opnemen van gesprekken met mobiele telefoons is ook niet toegestaan.

 

Onder invloed
Het gebruiken of het onder invloed zijn van alcohol en drugs in de apotheek is niet toegestaan.

 

Bij overtreding van de huisregels kunnen wij u de toegang tot de apotheek (tijdelijk) ontzeggen.

Bezorgservice

Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuisbezorgd worden.

 

Bruisbeek

Voor mensen die in Loenen wonen, hebben wij een uitdeelpost bij De Bruisbeek. Hier kunt u elke werkdag tussen 16.00 uur en 17.00 uur terecht voor het ophalen van medicatie. Voor herhaalrecepten geldt dat het na 2 werkdagen klaarstaat bij De Bruisbeek. Eerste uitgiftes liggen dezelfde dag nog voor u klaar.

 

Servilocker

Bent u niet in staat om tussen 8.00 uur en 17.30 uur naar de apotheek te komen, of wilt u liever niet wachten als het erg druk is? Maak dan gebruik van de Servilocker! Dit is een geneesmiddel-uitgifteautomaat waaruit u de medicatie 7 dagen per week, 24 uur per dag kunt ophalen. U krijgt via de email een afhaalcode waarmee u de medicatie uit de Servilocker kunt ophalen. 
Ook als u geen gebruik wilt maken van de Servilocker, kunt u alsnog uw emailadres aan ons doorgeven. Wij sturen u dan een email als uw medicatie voor u klaar staat.

 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen of via de e-mail.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ’contact’ in het menu.

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.

Ook voor andere informatie over medicijnen of gezondheid bent u altijd welkom, ook als u geen recept heeft.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Farmacogenetische test

    Uw DNA, uw medicijnen

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Ramadan en medicijngebruik

    U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

  • Alphega app

    Inzicht in uw medicijnen via uw mobiel

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

apotheek@quasir.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.