Welkom bij
Alphega Apotheek Swarte
-
-
Adres
Veldschans 79AGB code apotheek: 02008125
8448EX HEERENVEENTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
-
Dinsdag
- -
-
Woensdag
- -
-
Donderdag
- -
-
Vrijdag
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Apothekers
J.H. Swartee-mail: swarte@apotheekswarte.nlBIG-nummer 29047015517B. Kwantb.kwant@haskerbrug.nlBIG-nummer 49931811417 -
-
-
Gebruikt u medicijnen regelmatig en voor een langere tijd? Dan kunt u gebruik maken van onze herhaalservice.
Wij werken met de website MijnGezondheid.net ( www.mijngezondheid.net). Hier kunt u uw medicijnen en uw dossier bekijken en medicijnen opnieuw bestellen. U logt in met DigiD.
Er is ook een app, MedGemak. Deze werkt ook met DigiD. Dit zorgt ervoor dat uw gegevens veilig zijn en dat alles volgens de privacyregels gaat. In de app of op de website kunt u uw dossier bekijken, een medicatiepaspoort afdrukken, medicijnen opnieuw bestellen en vragen stellen aan de apotheek (e-consult).Een voordeel van MijnGezondheid.net is dat de huisartsen in Heerenveen deze website ook gebruiken. U kunt bij uw huisarts afspraken maken, uitslagen van onderzoeken bekijken en vragen stellen (e-consult).
-
-
Heeft u dringend medicijnen nodig of vragen met spoed over medicijnen en kan het niet wachten tot de apotheek weer open is? Dan kunt u naar de Dienstapotheek Heerenveen.
De Dienstapotheek Heerenveen is in: Apotheek de Tjonger, Ziekenhuis Tjongerschans, Thialfweg 44, Heerenveen.
Telefoon: 0513-685460
De Dienstapotheek is ’s avonds open van 18.00 uur tot 22.30 uur. In het weekend en op feestdagen is de apotheek open van 8.30 uur tot 23.00 uur.
-
-
Veldschans 79
8448EX HeerenveenTel: 0513-622168
Fax: 0513-651018
Email: info@apotheekswarte.nlApothekers
dhr. JH Swarte
BIG-nummer 29047015517
mw. B Kwant
BIG-nummer 49931811417
Team
Ons team van apothekers en assistentes is goed opgeleid. We volgen regelmatig cursussen om op de hoogte te blijven. We helpen u graag en kunnen u advies geven over uw medicijnen. Onze belangrijkste taak is het leveren van medicijnen en producten voor de gezondheid. Heeft u vragen over hoe u uw medicijnen moet gebruiken? Wij staan klaar om u te helpen. Ook voor advies over producten die u zonder recept kunt kopen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het juiste adres. Ons team doet zijn best om u snel en goed te helpen.
Kwaliteit en verbetering.
We worden regelmatig gecontroleerd door een organisatie van buitenaf. Soms vragen we ook om uw mening. Bent u niet tevreden of heeft u tips voor ons? Laat het ons weten! U kunt ons mailen via info@apotheekswarte.nl, bellen of langskomen.
-
-
Bezorgservice
Kunt u niet zelf naar de apotheek komen zonder hulp? Dan kunnen wij de medicijnen bij u thuis bezorgen. Vraag uw huisarts om dit op het recept te zetten, of neem zelf contact op met de apotheek. Een telefoontje is genoeg om de bezorging van uw medicijnen te regelen. De bezorger brengt uw medicijnen bij u thuis tussen 13.00 en 19.00 uur.
Afhalen buiten openingstijden, 24/7
Vanaf 2021 kunt u uw medicijnen ook ophalen buiten de openingstijden van de apotheek. Dit kan met een persoonlijke code bij een automaat. Wilt u van deze service gebruik maken? Meld u dan aan bij onze apotheek.
Aparte spreekkamer/Spreekuur op afspraak
Heeft u vragen die meer privacy nodig hebben? Vraag dan of u in de aparte spreekkamer uw vraag kunt stellen. Als het druk is in de apotheek en u wilt rustig even praten of meer uitleg over uw medicijnen, dan kunt u een afspraak maken met een apotheker of assistente. U kunt altijd vragen om een afspraak. Als u niet kunt langskomen in de apotheek, kunt u uw vragen ook via de telefoon stellen.
Voorlichting
Bij de eerste keer dat u een nieuw medicijn krijgt, geven wij u een bijsluiter. Deze bijsluiter is speciaal voor u gemaakt. Hierin staat duidelijk hoe u uw medicijnen moet innemen en wat u moet weten. Ook hebben we video’s (Kijksluiter) voor elk medicijn, waar u uitleg kunt zien.
Heeft u na het lezen van de bijsluiter of het kijken van de video nog vragen? U kunt ons altijd bellen of langskomen.
Vragen
Heeft u vragen over uw medicijnen? Hoe moet u dit medicijn gebruiken en hoe lang? Gaat het samen met de andere medicijnen die u neemt? Hoe werkt het precies? Waar zijn die gele tabletten voor? Aarzel niet om het ons te vragen!
U kunt ons bellen, langs komen met uw vragen, of een afspraak maken om over uw medicijnen te praten. Heeft u meteen een vraag of opmerking? Neem dan contact met ons op. U kunt een e-mail sturen via de ‘contact’ knop in het menu. Ook kunt u via de app MedGemak veilig met de apotheker praten.
Informatie
Wij zijn er niet alleen voor uw medicijnen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook informatie krijgen over onderwerpen die gaan over gezondheid. In de apotheek hebben we gratis folders over verschillende ziektes.
Inhalatie-instructie
Veel mensen met astma of COPD weten niet goed hoe ze moeten inhaleren. Hierdoor werken de medicijnen niet goed en gebruiken ze misschien teveel. Daarom geven we in de apotheek uitleg over astma en COPD. U kunt ook in een aparte ruimte oefenen met inhaleren, onder begeleiding van een daarvoor opgeleide assistente.
-
Medicijnkluis
Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-