Welkom bij
Apotheek Stationsstraat
-
-
Adres
Stationsstraat 34AGB code apotheek: 02010790
9401KX ASSENTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
- -
-
Dinsdag
- -
- -
-
Woensdag
- -
- -
-
Donderdag
- -
- -
-
Vrijdag
- -
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
De apotheek is gesloten op: 1 januari 2024 (Nieuwjaarsdag), 1 april 2024 (Tweede Paasdag), 9 mei 2024 (Hemelvaartsdag), 20 mei 2024 (Tweede Pinksterdag) en 25 en 26 december 2024 (Kerstdagen)
Apothekers
Mevr. A. Lawant, BIG-nummer: 29047493017Onze apotheek werkt samen met Alphega Apotheek Karsten , Apotheek Vredeveld
-
-
-
Bent u cliënt van de huisartsenpraktijk Overcingel of Assen-Oost en heeft u chronische medicatie? Klik dan hier voor het aanvragen van uw herhaalmedicatie.
-
-
Bij spoedgevallen kunt u buiten de openingstijden van apotheek Stationsstraat bij apotheek Karsten terecht:
Kerkstraat 14
9401 GW Assen
Tel.: 0592 310 700Openingstijden apotheek Karsten: maandag t/m vrijdag 8:30 - 17:30 uur en zaterdag 10:00 - 14:00 uur.
Buiten deze openingstijden kunt u terecht bij de Wilhelmina apotheek:
Europaweg-Zuid 1
9401 RK Assen
Tel.: 0592 302 324 -
-
Team
De apotheker en assistenten in onze apotheek zijn goed opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold om zo goed op de hoogte te blijven. Wij zijn een klantgerichte farmaceutische onderneming. Onze primaire taak is het afleveren van geneesmiddelen, gezondheids- en thuiszorgartikelen. U kunt bij ons terecht voor advies, service en begeleiding van uw geneesmiddelengebruik. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij komt de zorg rondom het receptgeneesmiddel natuurlijk op de eerste plaats, maar ook voor informatie over zelfzorgartikelen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het goede adres. Ons team is gemotiveerd om de patiënt zo goed en efficiënt mogelijk te helpen. Alle leden van het team dragen verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de apotheek.
Regelmatig worden wij getoetst door een onafhankelijke instantie en van tijd tot tijd wordt uw mening ook gevraagd. Mocht u niet tevreden zijn over ons werk of heeft u een idee hoe wij ons werk zouden kunnen verbeteren? Laat dit dan aan ons weten.
-
-
-
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Diabeteszorg
Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Incontinentiezorg
Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-