Welkom bij
Apotheek Delden
-
-
Adres
Dr. Gewinstraat 2AGB code apotheek: 02008247
7491CB DELDENTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
-
Dinsdag
- -
-
Woensdag
- -
-
Donderdag
- -
-
Vrijdag
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Tijdens de feestdagen hebben wij aangepaste openingstijden.
Dinsdag 24 december: 08:00-16:00 uur
Woensdag 25 december: gesloten
Donderdag 26 december: gesloten
Dinsdag 31 december: 08:00-16:00 uur
Woensdag 1 januari: geslotenVoor spoed kunt u dan terecht bij de Dienstapotheek Midden-Twente (Hengelo)
Apothekers
Mw. W.I. Noordenbos, MSc (BIG-nummer: 79920913817)Mw. T.D. Knobben, MSc (BIG-nummer: 19930382717)Eigenaar:Dhr. B. van Hagen -
-
-
Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.
Account aanvragen
Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.
Inloggen
Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.
Klik op de onderstaande button om in te loggen.
Meer weten?
Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.
Aanmeldlink
Meld u hier aan voor MijnGezondheid.net of om in te loggen als u al aangemeld bent.
Uitleg
In de onderstaande video wordt uitgelegd hoe u zich kunt aanmelden.
MedGemak+ appU kunt ook gebruik maken van MedGemak+ voor het bestellen van uw herhaalmedicatie. MedGemak+ is de mobiele applicatie van MijnGezondheid.net.
MedGemak+ is dé app om u te helpen bij het optimaal gebruik van uw medicatie. Zo heeft u via uw smartphone 24/7 inzicht in uw medicatie en bestelt u deze direct online. U hoeft niet meer bang te zijn dat u uw medicatie vergeet. Met de handige inneemwekker kunt u eenvoudig instellen wanneer het tijd is om uw medicatie in te nemen.
Download de Medgemak+ app gratis via de App Store of Google Play
U kunt de app pas gebruiken als u zich ook heeft aangemeld voor MijnGezondheid.net.
Om ervoor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn, koppelt u eenmalig via uw DigiD en het patiëntenportaal in MijnGezondheid.net uw account aan de mobiele applicatie Medgemak+. Daarna logt u telkens in de app in met een eigen 5-cijferige code. -
-
Voor spoedrecepten buiten de openingstijden van apotheek Delden kunt gebruik maken van de dienstapotheek in Hengelo.
Deze apotheek is te vinden in het ZGT ziekenhuis te Hengelo, naast de huisartsenpost.
Dienstapotheek Midden Twente
Geerdinksweg 143-B
7555 DL Hengelo
Telefoon: (074) 259 60 16
Voor meer informatie kunt u op de website kijken: www.dienst-apotheek.nl -
-
Apotheek Delden en Team
Onze apotheek bevindt zich centraal in de stad Delden. Wij leveren genees- en hulpmiddelen aan klanten in Delden, maar ook aan klanten in omliggende plaatsen zoals Ambt Delden, Beckum, Bentelo, Bornerbroek en Hengevelde.
Wij zijn de enige apotheek in Delden en werken samen met de vier huisartsenpraktijken die zich in Delden bevinden.
Ons hechte team bestaat uit een eigenaar, 2 apothekers, 10 apothekersassistenten, een bezorger en een administratief medewerker.Visie
Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen en hulpmiddelen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over uw gezondheid, geneesmiddelgebruik en alles wat hierbij komt kijken. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen. Bij de verwerking van een recept voeren wij medicatiebewaking uit om te controleren of het geneesmiddel bij de klant en de huidige medicatie past. Wij zijn hiermee dé expert op het gebied van geneesmiddelen en voeren deze taak nauwkeurig uit.
De apotheek is daarnaast een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.
We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.Vergoeding en een ander merk
Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. De zorgverzekeraar heeft invloed op welk label (ook wel genoemd: merk of fabrikant) wij moeten leveren van het werkzame geneesmiddel dat is voorgeschreven door de arts. Tussen de verschillende labels mag geen verschil in werkzaamheid zitten, de werkzame stof (molecuul) is immers gelijk. Dit wordt gecontroleerd door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG). Soms kunnen de hulpstoffen tussen verschillende labels wel anders zijn, maar deze hulpstoffen mogen geen verschil in werkzaamheid geven. Ook het uiterlijk van het middel (bijvoorbeeld kleur of vorm) en het uiterlijk van de verpakking kan wel verschillen tussen verschillende labels. Als het kan, proberen wij u daarom op hetzelfde label te houden zoals u gewend bent. Helaas kan de vergoeding regelmatig wijzigen. Ook hebben wij tegenwoordig veel te maken met leveringsproblemen waardoor we wel uit moeten wijken naar een ander label. Wij proberen u altijd op de hoogte te stellen in het geval van een labelwisseling bij het leveren van de geneesmiddelen.
Ook kan het zijn dat het patent (ook wel genoemd: octrooi) van een merkgeneesmiddel afloopt. Een merkgeneesmiddel heeft een 'fantasienaam', bedacht door de fabrikant. Dit is vaak een makkelijkere uitspreekbare naam dan de werkzame stof. Een voorbeeld is de merknaam Losec. De werkzame stof in Losec is omeprazol (een maagzuurremmer).
Als een geneesmiddel op de markt komt, mag alleen de fabrikant die het middel heeft ontwikkeld dit in de markt hebben, onder de merknaam. Wanneer het patent afloopt, mogen ook andere fabrikanten dit geneesmiddel namaken. Dit 'merkloze' geneesmiddel noemen we een generiek geneesmiddel. Dit generieke geneesmiddel is vaak veel goedkoper dan het merkgeneesmiddel. Dus zodra het patent afloopt, zal de zorgverzekeraar het generieke geneesmiddel aanwijzen als voorkeur. Van dit middel is de kwaliteit en equivalentie (zelfde werking in het lichaam) aangetoond ten opzichte van het merkgeneesmiddel.
In het geval van Losec, zijn er nu vele verschillende fabrikanten die het generieke geneesmiddel maken, onder de werkzame stof omeprazol. Hierdoor zijn er verschillende labels op de markt van omeprazol. Tussen de generieke labels kan soms ook een groot prijsverschil zitten.
U kunt meer informatie terugvinden in onderstaande brochure van het CBG
Preferentiebeleid en LPG
Er kan sprake zijn van 2 soorten vergoedingsvoorwaarden: het preferentiebeleid of de Laagste Prijs Garantie (LPG). Zorgverzekeraars voeren vaak een combinatie van preferentiebeleid en LPG. Dus voor sommige geneesmiddelen geldt preferentiebeleid, voor andere LPG. Dit kan zelfs gedurende een kalenderjaar wijzigen.
Bij het preferentiebeleid wijst de zorgverzekeraar per geneesmiddel en sterkte een preferent label aan. Dit merk moeten wij als apotheek leveren, wij hebben hier geen invloed op. Alleen bij uitzonderingsgevallen, zoals bijvoorbeeld een overgevoeligheid voor een bepaalde hulpstof (die wel in het ene label zit maar niet in het andere) mogen wij hiervan afwijken. Wij worden hierop gecontroleerd door de zorgverzekeraar. Soms wordt het preferentiebeleid halverwege het jaar aangepast, maar vaak staat dit voor tenminste een jaar vast.
Bij de Laagste Prijs Garantie stelt de zorgverzekeraar een vergoedingsbedrag voor de apotheek per geneesmiddel en sterkte aan. Dit bedrag komt overeen met de prijs van het goedkoopste label van deze werkzame stof en sterkte. De apotheek heeft dan zelf de keuze welk label hij aflevert, maar moet rekening houden met de prijs die hij hiervoor ontvangt. De apotheek bepaalt dus het label dat u ontvangt. Dit kan door het jaar heen veranderen, omdat de prijzen ook regelmatig wijzigen.
Als u zonder medisch noodzakelijke redenen (zoals een intolerantie) toch een specifiek label of merk wilt ontvangen van een geneesmiddel, heeft u deze keuze altijd. Aangezien dit dan niet onder de vergoede zorg (dus preferentiebeleid of LPG) van uw zorgverzekering valt, moet u de rekening voor dit geneesmiddel zelf aan de balie in de apotheek afrekenen.
Alcura
Medische hulpmiddelen zoals diabeteshulpmiddelen (teststrips etc.), incontinentiemateriaal (kathethers en absorberend materiaal), voeding en verbandmiddelen worden helaas niet meer bij alle zorgverzekeraars rechtstreeks via de apotheek vergoed. Hiervoor zijn wij aangesloten bij Alcura, een leverancier van medische hulpmiddelen. Als uw zorgverzekering een bepaald hulpmiddel niet (meer) bij ons vergoedt, dan kunnen wij u aanmelden bij Alcura. Alcura verzorgt vervolgens de levering van uw hulpmiddelen en kan dit wel declareren bij uw zorgverzekering. Bij aanvang zult u door een medewerker of verpleegkundige gebeld worden waarna volgens afspraak de hulpmiddelen bij u aan huis zullen worden bezorgd.
Het telefoonnummer van Alcura is: 088-1040195. U kunt ook op de website kijken voor meer informatie: https://www.alcura-health.nl/Privacyverklaring
In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt.
Wij raden u aan deze verklaring zorgvuldig te lezen. Open hiervoor onderstaand document.
Camerbewaking
Voor uw en onze veiligheid worden camerabeelden van de wachtruimte vastgelegd. Deze beelden worden na 3 weken verwijderd. -
-
Onze werkwijze
Uw medicatie is belangrijk. Het merendeel van de geneesmiddelen is alleen via de apotheek verkrijgbaar. Dat is niet zonder reden. De apotheek controleert en stelt uw recept met zorg samen. Het is van belang dat u het juiste geneesmiddel, in de juiste dosering en hoeveelheid meekrijgt, voorzien van gedegen advies en uitleg over het gebruik. Daar nemen wij desgewenst met elk van onze patiënten de tijd voor. Om u en onze andere patiënten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen we u om onze huisregels in acht te nemen.
We houden rekening met elkaar
- Parkeer uw auto of fiets zonder de toegang van de apotheek te versperren.
- Huisdieren zijn in de apotheek niet toegestaan vanwege mogelijke allergieklachten van andere patiënten. Voor hulphonden maken wij een uitzondering.
- Roken, vapen, eten en drinken is niet toegestaan in de apotheek.
- Om onze patiënten aan de balie goed en verstaanbaar te woord te kunnen staan, verzoeken we u om uw mobiel niet in de apotheek te gebruiken. Moet u toch bellen, loop dan even naar buiten.
- Medische informatie is vertrouwelijk. Om de privacy van onze patiënten en medewerkers te beschermen is het niet toegestaan om beeld- en/of geluidsopnamen te maken in de apotheek.
- Sommige van onze patiënten hebben een handicap en/of zijn slecht ter been. Zij krijgen in onze apotheek met voorrang een zitplaats.
We gaan respectvol met elkaar om
- Iedereen is welkom in onze apotheek en wordt met respect door ons te woord gestaan, ongeacht afkomst, religie, huidskleur, gender en seksuele voorkeur.
- Word niet boos, wij zijn er om u te helpen. Bent u niet tevreden over onze aangeboden zorg, maak dit dan kenbaar aan ons. We proberen er dan samen, in alle redelijkheid, uit te komen.
- Soms krijgt u een ander geneesmiddel van ons dan u voorheen kreeg. We begrijpen dat u zich afvraagt waarom. Wij leggen u graag uit wat reden hiervoor is. Mocht u daarna nog vragen hebben, stelt u deze dan gerust.
- In onze apotheek gedragen we ons volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden. Wij tolereren geen belediging, grof taalgebruik, discriminatie, agressie, geweld of intimiderend gedrag van onze patiënten en medewerkers. Bij onaanvaardbaar gedrag of het niet naleven van de huisregels, wordt toegang tot de apotheek ontzegd.
- Van agressie, geweld, intimidatie, vandalisme en/of diefstal wordt aangifte gedaan bij de politie.
-
-
Reisadvies
We geven u graag een goed reisadvies. Maak daarom een afspraak voor een adviesgesprek. Het is belangrijk dat u een ingevuld formulier reisadvies, eventueel uw vaccinatieboekje en een brochure van uw rondreis of een overzicht van de te bezoeken plaatsen meeneemt. U kunt ons bellen of voor een afspraak of het even aan de balie in de apotheek vragen. Wij zijn u graag van dienst.
Bezorgservice
Voor cliënten die aan huis gebonden en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst.
Wilt u gebruikmaken van deze service, neem dan contact op met de apotheek.Aparte spreekkamers
Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer te woord kan worden gestaan.
Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw medicijnen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente.
Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch of per mail aan ons stellen.Voorlichting
Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden informatiefolder mee te geven.
In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen. Vanaf nu zullen wij ook actief van de 'Kijksluiter' gebruik gaan maken.Vragen
- Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang?
- Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik?
- Hoe werkt het eigenlijk?
- Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor?
Aarzel niet, vraag het ons. U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.
Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu. Of via ons e-mail adres info@apotheekdelden.nlInformatie
Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw medicijnen en hulpmiddelen, maar kunt u ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied.
Op deze site kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen doorlezen.
Inhalatie-instructie
Als u een nieuw soort inhalator voorgeschreven krijgt of u twijfelt of u inhalator nog op de juiste wijze gebruikt, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundige assistente te oefenen.
Soms is de voorgeschreven toedieningsvorm niet de juiste. We kunnen dan in overleg met u en de arts een ander voorstel doen!
Is uw inhalatiehulpmiddelen niet meer schoon te krijgen of is deze stuk dan kunt u in de apotheek terecht voor een nieuw exemplaar. Wij proberen jaarlijks u van een nieuw exemplaar te voorzien.
Wij kunnen u altijd helpen bij problemen of onduidelijkheden omtrent het gebruik van inhalatiehulpmiddelen.-
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Adviesgesprek astma & COPD
Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.
Diabeteszorg
Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Gezondheids-APK
We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Incontinentiezorg
Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.
Medirol®
Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.
Gezondheids-APK
We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?
Reizigersadvies
Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.
Stoppen met roken
Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Waarom krijg ik een ander merk medicijn mee?
Waarom krijgt u soms van uw apotheek een ander merk medicijn mee dan het merk dat u normaliter ontvangt? Dit kan de volgende redenen hebben:
- Uw medicijn is (tijdelijk) niet meer leverbaar door een medicijntekort.
- Uw medicijn wordt niet (meer) vergoed vanwege het voorkeursbeleid dat uw zorgverzekeraar hanteert.
Dezelfde werking en kwaliteit
Een bepaald medicijn kan door meerdere fabrikanten worden geproduceerd en onder verschillende merknamen worden uitgebracht. Ondanks eventuele zichtbare verschillen bevat elke variant altijd dezelfde werkzame stoffen en voldoet aan dezelfde strenge Europese kwaliteitseisen.
Voorkeursbeleid per zorgverzekeraar
Uit deze varianten kiest uw zorgverzekeraar de beste optie, vaak voor de voordeligste prijs. Alleen dit voorkeursmedicijn wordt dan door uw zorgverzekeraar vergoed. Dit noemen we het preferentie- of voorkeursbeleid. Op de website van uw zorgverzekeraar kunt u hun voorkeursbeleid inzien.
Ons retourbeleid
- Geneesmiddelen en handverkoopmedicatie die de apotheek uit zijn geweest kunt u niet retourneren. We nemen deze geneesmiddelen alleen aan om ze veilig te vernietigen.
- Overige artikelen kunnen binnen 8 dagen, mits ongeopend, in de onbeschadigde, originele verpakking, in originele staat en met de originele kassabon worden geretourneerd.
- Speciaal voor u bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.